11 sfaturi care te ajuta sa scapi de insomnie

insomnie

Vrei să scapi de insomnie?

Te simţi extrem de epuizat ? zilele par mai lungi, iar anxietatea e gata să se instalaze ?

Citeşti asta noaptea târziu doar pentru ca nu poţi dormi ?

Sau cauti cu disperare raspunsuri la intrebarea “de ce nu pot dormi toata noaptea”?

Dacă da, nu ești singur …

Academia Americană de Medicină a somnului (AASM) a declarat 21 Martie a fi ziua internaţionala a insomniei si combatere a somnului.

Milioane de oameni din intreaga lume se lupta sa adoarmă.

Pentru unii, aceasta este doar o scurtă problemă. Dar pentru alții, insomnia poate deveni o luptă severă și continuă.

Cât de comună este insomnia în rândul adulților? Iată numerele:

• 30-35% au simptome scurte de insomnie.

• 15-20% au o tulburare insomnică pe termen scurt, care durează mai puțin de trei luni.

• 10% au o tulburare cronică de insomnie, care apare de cel puțin trei ori pe săptămână timp de cel puțin trei luni. (sursa)

Aţi incercat pastile de dormit si alte medicamente, perne şi saltele noi, sunete linistitoare – fără niciun folos

Știu că poate fi frustrant, dar asta e cel mai mic motiv de îngrijorare. Lipsa de somn a fost legată de mai multe boli cum ar fi depresia, bolile cardiovasculare, diabetul de tip II, sistemul imunitar slăbit, hipertensiunea arterială, inflamația cronică, problemele de digestie iar lista continuă.

Nu te ingrijora! Ştiu că de asta eşti aici, pentru a cauta soluţii impotriva insomniei. Iar asta am să şi fac, am să te ajut sa adormi fără probleme.

Mai intâi, haideţi să vedem ce  ne provoacă insomnie şi ce este cu adevărat această boală.

Ce este insomnia ?

 

Insomnia in stadiile iniţiale nu este o boală cronică. Insomnia cronică apare atunci când pacienţii nu pot să doarmă zile intregi la rând, iar atunci va fi nevoie de o consultanţă profesionistă în vederea determinării cauzei care face apariţia insomniei.

Știați că insomnia este una dintre cele mai frecvente tulburări de somn întâlnite în ființele vii? Chiar și păsările și animalele suferă de insomnie.

Amintiți-vă că aveți nevoie de somn la fel de mult cât trebuie sa respirați sau să mâncați. Atunci când dormiți corpul lucrează la sănătatea fizică și morală și te pregatește pentru o altă zi.

La copii și adolescenți, hormonii care promovează creșterea sunt eliberați în timpul somnului. Acești hormoni ajută la construirea masei musculare, precum și la reparația celulelor și a țesuturilor. Somnul este vital pentru dezvoltare în timpul pubertății.

Când aveți lipsă de somn (insomnie), creierul vostru nu poate funcționa corect afectând abilitățile cognitive și starea emoțională. Apararea organizmului poate fi afectată din cauza aceasta și poate duce la boli cronice mai avansate. Cele mai evidente semne ale privării somnului sunt somnolența excesivă, căscatul și iritabilitatea.

Când insomnia devine o boală cronică poate interfera cu abilitățile de echilibru, coordonare și luare a deciziilor. Sunteți în pericol să adormiți în timpul zilei, chiar daca vă luptați cu asta. Stimulanții precum cafeina, nu pot depăși nevoia profundă de somn a corpului.

Insomnia poate fi cauzată de excesul de stres, efortul prea mare, grijile profesionale sau personale, emoțile fizice și psihice. Toate astea se manifesta prin nopți nedormite. 

Vezi si: Tehnici naturale pentru prevenirea stresului

Recomandat este să dormim opt ore în fiecare noapte, dar dacă nu reușim asta în timp de cinci zile, atunci ar fi cazul să vizitam un doctor specialist.

O schimbare a stilului de viață poate, de asemenea, să vă împiedice să dormiți.

Un infografic scurt despre insomnie:

infografic insomnie

Deci, cum scăpăm de insomnie în mod natural?

Iată cele 11 tehnici efective care va ajută să scăpați de insomnie în mod natural

1. faceți o baie sau un duș înainte de somn

Faceți o baie sau un duș ș relaxati-vă pentru a scăpa de oboseala zilei. Adăugați in cadă 10 picături de ulei de lavandă sau folosiți setul vostru preferat de aromaterapie.

Vezi și: Beneficiile unui duș rece

2. Muzica liniștitoare

Redând muzica preferata la un ton imbietător vă ajută să scăpați de anxietate, stres și să vă relaxați. Așa cum stim, muzica ajută nou-născuții să doarmă, iar mai multe studii de specialitate au arătat, ca acelasi efect are muzica și pentru adulți.

3. Gadget-uri în dormitor

Pe lângă că ne distrag atenția, aparatele electronice emană câmpuri electromagnetice (EMF). Sunt cunoscute pentru a întrerupe ciclurile de somn și sunt responsabile pentru o serie de simptome cum ar fi: dureri musculare și slăbiciune, oboseală dimineața, palpitațiile inimii iritabilitate, alergii și, cel mai important, slăbirea sistemului imunitar. 

4. Nu mânca inainte de culcare

Asigurați-vă că luați o cină ușoară înainte cu 4-5 ore de culcare. Motivul pentru care nu puteți adormi poate fi și din cauza stomacului vostru. Acesta este ocupat digerând în loc să se odihnească. 

5. Mediu pașnic

Asigurați-vă că patul este confortabil. O saltea fermă (asta folosesc eu) este de obicei favorabilă în special pentru cei cu dureri și probleme în adormit. partea cea mai importantă este sa vă simțiți confortabil și relaxați în patul vostru.

Dacă incă nu puteți dormi după ce ați stins luminile, inseamna că mintea voastră incă mai lucrează din greu. Cel mai simplu mod de a vă relaxa total este urmatoarea:

Așezati-vă cu corpul intr-o poziție dreaptă și comodă, slăbiți-vă toți muschii, apoi, intindeți brațele deasupra capului și lasați-vă muschii să se relaxeze manual. Respirați adânc încet și ritmic. Inhalați – respirați.

6. Cameră întunecată și confortabilă

Asigurați-vă că nu există lumină care să vă atragă atenția sau să vă strălucească direct pe față. O cameră intunecată este un răspuns asupra creierului nostru atunci cand vrem să dormim. 

Utilizați perdele izolatoare sau jaluzele care diminuează complet lumina și chiar zgomotul. Dacă, dintr-un oarecare motiv, nu puteți acoperi ferestrele, atunci, folosiți o mască pentru ochi.

Perna de ochi este recomandată a fi rece pentru a reîmprospăta și întineri ochii obosiți, pentru ochii umflați sau pentru durerile de cap.

7. Temperatura este importanta

Temperatura ideală pentru a avea parte de un somn liniștit este în jur de 20  de grade. Când temperatura este prea ridicată sunt șanse mai mare să transpirați sau să vă luptați cu disconfortul produs de caldura corporală în loc să dormiți.

Vara este recomandat să folosiți lenjerii de pat din materiale răcoroase sau un aparat de aer condiționat pe care să-l folosiți pentru răcorirea camerei. Nu uitați sa-l opriți inainte să adormiți!

8. Relaxează-te, Deschide-te

Încercați să vă relaxați concetrându-vă asupra unei imagini vizuale plăcute. Cerul, oceanul, câmpiile cu flori, muntele sau orice altceva ce vă face fericit. Gandirea excesivă la problemele cu familia, ziua teribilă la locul de muncă, sau orice alt gând negativ vă afectează starea de spirit.

În plus, nu te uita la știri, emisiuni sau povești negative. Aveți nevoie de o stare bună pentru a merge la culcare. Citiți o carte sau vizionați un documentar în schimbă.

Telefonul mobil sau tableta, nu are ce cauta în cameră, nici măcar pe noptieră. Nu vreți să fiți deranjat de o notificare sau vibrație. Plus de asta, lumina albastră din gadget-uri va spune creierul tău să pornească.

9. Consumă ceaiuri și băuturi relaxante.

Dacă doriți să scapați de insomnie, ceaiurile și băuturile relaxante pot veni în ajutorul vostru.

Ceaiurile de tei, musețel sau lavandă sunt cele mai recomandate pentru insomnie. Suplimentele cu GABA sunt de asemenea recomandate pentru relaxare. 

Eu personal vă recomand și ceaiul de ghimbir pentru o relaxarea mușchiilor și a minții.

10. Laptele cald 

Beți un pahar de lapte cald cu miere. Aceasta era metoda clasică de a pune copiii prea energici la culcare. Funcționează și cu adulții. Alergie la lapte? Utilizați lapte de cocos, migdale, vegetal sau laptele preferat. 

O bună utilizare a laptelui cald este în combinație cu turmericul. Această băutură vă ajută să scăpați de anxietate și inflamație și pune din nou la culcare.

11. Fă exerciţii în mod regulat!

Exerciţiile în mod regulat pot îmbunătăţi calitatea somnului şi durata acestuia. Cu toate acestea, exerciţiile fizice înainte să te bagi în pat pot avea un efect advers, stimulativ asupra organismului, şi ar trebui evitate. Încearcă să faci exerciţii cu cel puţin 3 ore înainte să te bagi în pat.

In concluzie

Sfaturile de mai sus și câteva tehnici extrem de utile să le aplici atunci când suferi de insomnie, ele te vor ajuta să alungi această boală intr-un mod simplu și natural. Cu toate acestea, daca ciclul vostru de somn zilnic nu se imbunătățește, vă recomand să vizitați un doctor specialist în tulburări de somn. Este posibil să existe o problemă care trebuie abordată imediat.

Sper că aceste sfaturi despre cum să scapi de insomnie în mod natural te-au ajutat să ai o noapte liniștită.

Ai avut de-a face cu insomnia și dacă da, ce ai făcut pentru a depăși problema? Ați folosit vreunul din aceste sfaturi? Lasă un comentariu ma i jos !

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *