Reducerea stresului in 8 tehnici

reducerea stresului

Reducerea stresului nu a fost nicioadata atat de usoara, afla in acest articol cum sa faci asta in 8 moduri simple, dar functionale.

Tot mai multi dintre noi ne combatem zilnic cu dificultati sau obstacole in viata personala, la munca sau acasa. Majoritatea avem iesiri nervoase atunci cand nu este ceva pe placul nostru. Cauza acestui lucru se rezuma stresului.

1. Evitati cofeina, alcoolul si nicotina.

Evitati sau cel putin reduceti consumul de nicotina si bauturi care contin cofeina si alcool. Cofeina si nicotina sunt stimulente si astfel va vor creste stresul, mai degraba decat sa-l reduceti.

Alcoolul este un antidepresiv atunci cand este luat in cantitati mari, dar actioneaza ca un stimulant in cantitati mai mici. Prin urmare, utilizarea alcoolului ca modalitate de reducerea stresului nu este in cele din urma utila.

Schimbati bauturile cu alcool si cafeina pentru apa, ceaiuri din plante sau sucuri naturale de fructe diluate si incercati sa va pastrati hidratat, deoarece acest lucru va va permite organismului sa faca fata mai bine stresului.

2. Reducerea stresului prin exercitiu

Situatiile stresante cresc nivelul hormonilor de stres cum ar fi adrenalina si cortizolul din organism.

Exercitiile fizice pot fi folosite ca surogat pentru reducerea stresului, a metaboliza hormonii de stres excesiv si pentru a va restabili corpul si mintea intr-o stare mai calma si relaxata. Cand va simtiti stresati si tensionati, faceti o plimbare in aer proaspat. Incercati sa includeti o anumita activitate fizica in rutina zilnica, in mod regulat, inainte sau dupa munca sau la pranz. Activitatea fizica regulata va imbunatati calitatea somnului.

3. Dormi mai mult

Lipsa somnului este o cauza importanta a stresului. Din nefericire, totusi, stresul ne intrerupe somnul, deoarece gandurile continua sa se rasuceasca prin capul nostru, ne oprindu-ne sa ne relaxam destul pentru a adormi.

Mai degraba decat sa va bazati pe medicamente, obiectivul dvs. ar trebui sa fie maximizarea relaxarii inainte de a merge la culcare. Asigurati-va ca dormitorul dvs. este o oază linistita fara a va aminti de lucrurile care va provoacă stres. Evitati cofeina in timpul serii, precum si alcool excesiv daca stiti ca acest lucru duce la somn deranjat.

De asemenea, trebuie sa incercati sa mergeti la culcare aproximativ la aceeasi ora in fiecare zi, astfel încat mintea si corpul sa se obisnuiasca cu o rutina previzibila pentru culcare.

4. Incercati tehnici de relaxare

In fiecare zi, incercati sa va relaxati cu o tehnica de reducere a stresului. Exista multe metode testate pentru a reduce stresul, asa ca incercati cateva si vedeti ce functioneaza cel mai bine pentru tine.

De exemplu, incercati auto-hipnoza care este foarte usoara si se poate face oriunde, chiar si la birou sau in masina. O tehnica foarte simpla este sa te concentrezi pe un cuvant sau o expresie care are un sens pozitiv pentru tine.

Vezi si: 9 exercitii pentru controlul anxietatii – Alina Blagoi

5. Discuta cu Cineva

Doar vorbind cu cineva despre modul în care te simti poate fi de ajutor. Discutiile pot functiona a te distrage de la gandurile care iti provoaca stres, ducandu-te intr-un alt mod de gandire. In acest fel iti usurezi mintea.

6. Pastrati un jurnal

Pastrarea unui jurnal zilnic aduce beneficii uriase. Prin exprimarea trairilor se poate reduce stresul si se imbunatateste somnul. Scrierea va face să reflectati, ceea ce aduce claritatea mintala.

7. Preia controlul

Stresul poate fi declansat de o problema care, la suprafata, pare imposibil de rezolvat. Invatati cum sa gasiti solutii pentru problemele dvs. va va ajuta sa va simtiti mai mult in control, reducand astfel nivelul de stres.

O tehnica de rezolvare a problemelor implica scrierea problemei si gasirea a cat mai multe solutii posibile. Stabiliti punctele bune si rele ale fiecareia si alegeti cea mai buna solutie. Scrieti fiecare pas pe care trebuie sa-l luati ca parte a solutiei: ce se va face, cum se va face, cand va fi facut, cine este implicat si unde va avea loc.

8. Evita locurile si persoanele stresante!

Sa ai langa tine persoanele potrivite si sa mergi in locurile care te fac sa te simti bine. Acei prieteni care intotdeauna vor avea griji sau care intarzie mereu, vor avea o influenta asupra nivelurilor de stres chiar si asupra timpului. Locurile care te fac sa devii cat mai agitat, ar trebui cat mai mult evitate. Afla ceea ce-ti place si ceea ce nu-ti place!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *