Alimentatie Sanatoasa: Ghidul incepatorului

alimentatie sanatoasa

Obisnuirea corpului cu o alimentatie sanatoasa, poate fi o adevarata lupta, mai ales cand sunt atat de multe informatii pe internet despre dieta, experti in fitness si nutritionisti care va spun lucruri diferite.

Acest lucru face ca intregul proces de a pastra o alimentatie sanatoasa sa fie dificil si aproape imposibil de atins.

In realitate, mancarea sanatoasa nu trebuie sa fie atat de dificila de ales, iar pentru a veni in ajutorul vostru, va propunem ghidul nostru pentru o alimentatie sanatoasa.

Evitati produsele alimentare ambalate

Primul lucru pe care trebuie sa-l aveti in vedere atunci cand vine vorba despre o alimentatie sanatoasa, este sa evitati alimentele ambalate si alimentele procesate.

Orice produs prelucrat contine cantitati mari de grasimi saturate, care consumate in cantitate mare acestea, pot provoca boli de inima sau aduce la cresterea colesterolului. Este important sa retineti ca acestea, contin de asemenea, o multime de zaharuri, coloranti si alte chimicale nesanatoase.

Totusi, daca decideti sa cumparati in continuare aceste produse ambalate, aveti grija sa cititi atent etichetele pentru a vedea ce contin ele. Nu va lasati pacaliti de partea exterioara a produsului, ci anume cutia, caci interiorul conteaza mai mult.

Este important sa acordati atentie deosebita caloriilor, grasimilor saturate, grasimilor trans si glucidelor.

De preferat este sa va axati spre piata si carmangeria locala, cumparand produse proaspete. Daca aveti posibilitatea, cultivati cat mai multe legume in gradina voastra.

Nu sariti peste mese

Multi oameni fac greseala de a sari peste mese cu gandul, ca renuntand la pranz de exemplu, scad in greutate si devin mai sanatosi.

Scaderea meselor constitue un pericol pentru organism datorita infometarii. Prin acest lucru, pierdeti energie sau mai grav, veti cauta surplusuri prin alimente ambalate, datorita foamei.

Va recomandam sa va pastrati ordinea meselor consumand putin la fiecare masa in parte. Daca nu aveti pofta sau timp de a gati, consumati fructe, legume sau nuci si nu ciocolata, chips-uri si alte gustari din supermarket.

Alimentatie sanatoasa prin planificarea meselor

Un alt mod de a pastra o alimentatie sanatoasa este sa va planificati din timp ceea ce veti consuma la fiecare masa in parte. Veti avea control absolut in ceea ce priveste ce mancati intr-o saptamana.

Puteti scrie pe o foaie ceea ce veti manca pentru micul dejun, pranz si cina. De asemenea va puteti inspira de pe blog-uri culinare cu privire la retete sanatoase.

Prin planificarea meselor, va puteti indrepta spre o alimentatie sanatoasa, deoarece aveti cunostinte despre retetele alese, produsele alese si cel mai important lucru: Veti evita gandul “Oare ce sa gatesc astazi?” Sau chiar inlocuind masa gatita cu fast-foodul sau restaurantele.

alimentatie sanatoasa

Evitati bauturile bogate in calorii

O greseala comuna este ca multi oameni gresesc in privinta a ceea ce beau, decat a ceeea ce mananca. Poti manca sanatos oricat, dar fara folos daca consumi bauturi bogate in calorii, nu veti pierde in greutate si nu veti avea un stil de viata sanatos.

Caloriile se pierd atunci cand consumati o bautura racoritoare in loc sa fie folosite pentru a extrage valori nutritive dintr-un aliment. Singura bautura de care corpul nostru are nevoie este apa.

Stiai ca poti slabi daca bei apa?

Dimensiunea portiei

Cantitatea unei porti este o greseala comuna pe care multi oameni o fac atunci cand se pun la masa. Nu trebuie sa mancam mai mult decat cere corpul nostru.

Chiar daca farfuria noastra este placuta din punct de vedere vizual, este plina de legume si alte alimente sanatoase, totusi este important sa ne oprim atunci cand ne simtim plini.

Mancand de dragul de a manca poate duce in greutate sau aparea riscul de dureri abdominale, gastrita sau chiar ulcer.

Gaseste un sistem care functioneaza pentru tine

Toata lumea este diferita, nimic nu trebuie sa fie cu strictete atunci cand alegeti sa va pastrati o alimentatie sanatoasa.

Atat timp cat consumati alimentele potrivite, intr-o cantitate potrivita puteti sa o faceti oricum doriti. Important este ca tu sa te simti multumit de ceea ce consumi.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *